Va prestame poner equí dalgunes de les munches semeyes que faigo nes mios caminates. Nun pretendo describir rutes nin dar conseyos sobre'l meyor camín pa faceles. N'Internet hai abondo d'eses informaciones y lo único que diba conseguir ye confundir.
De toes formes toi abiertu a responder a les entrugues que faiga daquién interesáu en dalgún de los mios paseos.
Fadré una introducción de caúna de les rutes.

jueves, 17 de octubre de 2013

De la playa La Griega (Colunga) a La Isla

           Sábadu, 27 de xunetu de 2013          Playa la Griega - Buelgues de dinosauriu - Monte La Villeda - Cruceru - Güerres - Cruceru - La Isla - Cruceru - Monte La Villeda - Playa La Griega.

          "...La triste realidá ye que les viesques de fayes y carbayos atópense cada vez más amenazaos y recluyíos a zones cada vez más altes. La realidá del "Paraísu Natural" ye que de les 300.000 hectárees de superficie arbolada qu'hai n'Asturies, más de la cuarta parte ta dedicada a plantaciones d'Ocalitos (Eucaliptus globulus), y que la franxa costera ye un monocultivu d'esta especie. Na mayoría de los conceyos costeros d'esta franxa yá nun esiste nin rastru de los antiguamente abondosos montes autóctonos, namái s'atopen dellos árboles esperdigaos y dellos praos y parrotales tarmiaos polos plantíos d'ocalitos." David Álvarez en Naturaleza Cantábrica: Asturies, paraiso eucaliptal.

          Yera la segunda vez d'esti añu que facía'l percorríu. Pel iviernu saliera de La Isla y sin dir a Güerres porque entamare a llover, llegué a la sablera  La Griega y di la vuelta.
          Nesta ocasión fíxilo al revés. Dexé'l coche nel aparcamientu y dempués de cruciar el ponte sobre'l ríu Llibardón, bordiando la playa y pela oriella la mar y la viesca ocalitos llégase a una esviación onde ta'l yacimientu coles buelgues de dinosaurios.
          Nel branu esta parte'l percorríu, sobre too a partir del meudía, suele tar enllena de families con rapacinos que-yos atrae enforma tolo que se refier a estos reptiles de la era del mesozoicu.
          D'equí p'alantre empieza un senderu bien pindiu pente ocalitros que lleva a la parte cimera del monte La Villeda. Dempués de llaniar un trechu volvemos a baxar a la vera la mar pa volver a entamar otra subida que con menos cuesta que l'anterior déxamos nun cruceru con dos opciones: siguir al llau de la costa en direición a La Islla o dirixise a Güerres.
          Merez la pena escoyer esta última alternativa. Ye un pueblín bien guapu nel que se axunten horros y cases tradicionales con edificios nuevos o remocicaos. Llamóme l'atención un potru de ferrar en mui bon estáu de conservación.
          De vuelta al cruceru, siguí pel camín que pente praos y mui cerca los cantiles llega hasta el guapu pueblín de La Islla. Anque yo esta vez nun lo fixi, paga la pena dar una vueltina pela parte vieya d'esta población con munchos horros y paneres que falen del pasáu más agrícola y ganaderu que marineru.
          La vuelta fíxila pel mesmu camín sin esviame a Güerres. Con Llastres casi siempre a la vista y agüeyando pa los desbentíos ye un paséu bien prestou.
          Siempre que m'acerco a la costa de la nuesa Asturies pienso como sería de guapa si en llugar de la ocalitera siguiera esistiendo la viesca autóctona que de xuru allegraba los güeyos de los nuesos antepasaos.
          Neses condiciones l'atopamos y nun tamos faciendo nada de nada por cambiala. ¡Hai tantes coses asina! Paez que nun tenemos igua.
          Asina y too préstenme tamién estos paseos a la vera la mar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario