Va prestame poner equí dalgunes de les munches semeyes que faigo nes mios caminates. Nun pretendo describir rutes nin dar conseyos sobre'l meyor camín pa faceles. N'Internet hai abondo d'eses informaciones y lo único que diba conseguir ye confundir.
De toes formes toi abiertu a responder a les entrugues que faiga daquién interesáu en dalgún de los mios paseos.
Fadré una introducción de caúna de les rutes.

sábado, 27 de febrero de 2016

Picu Moru (Bode, Parres). Un bon miradoriu a 558 m.

Domingu, 2 d'agostu de 2015          Bode (Unos 300 m antes del pueblu viniendo de Les Arriondes) - Camín a casería La Valleya - Camín a mandrecha (Antes de llegar a la casería) - Pista - Colláu Xibil - Cresteríu xerrina picu Moru - Picu Moru - Siguir per cresteríu - Casería de Busternales - Camín mandrecha - Pista a Bode - Bode.

"Cuenta la to hestoria: sí, cuenta la to hestoria. Ufierta'l to exemplu. Di a toos que ye posible, y asina otres persones van sentir el valor pa enfrentase a los sos propios montes." De "Manual para escalar montañas."

Distancia: 14  km
          Finaliza nel puntu de partida (circular): Sí
          Desnivel acumuláu subiendo: 583 m
          Altitú máxima: 558 m
          Desnivel acumuláu baxando: 583 m
          Altitú mínima: 34 m

Tuvo que ser a la segunda

Nun sé si ye habitual que nun conceyu haya dos pueblos con nomes tan paicíos: Bodes y Bode. El casu ye qu’esta circunstancia fixo que’l primer intentu de subir al guapu picu Moru nun se concretara de la primera.
           La relativa cercanía del conceyu Parres, la llonxitú’l percorríu y la escasa dificultá fexo que la tuviera apuntada nel apartáu “pa cuando tenga pocu tiempu”.
          Tampoco punxi munchu pocuru n'estudiar l’itinerariu porque cuando me falaren d’elli paicióme que nun necesitaba muncha preparación.
           Tamién, col tiempo escasu, subiera el sábadu anterior al Pienzu dende'l Fitu y fixárame qu'esvíu tenía que tomar pa dir a Bodes. Taba bien indicao y propúnxime dir al sábadu siguiente.
           Fíxilo como pensare y presentéme nel guapu pueblu de Bodes hacia les nueve la mañana col enfotu y casi la seguridá de poder subir al Moru y volver a casa pa la hora comer.
           Entamé a caminar daqué confusu porque nun m'encaxaba del too la información que traía na mio mollera colo que tenía delantre los mios güeyos. En subida, más de lo que pensaba, caminaba cola mosca tres la oreya porque cada vez me veía más perdíu. Afortunadamente atopéme con un rapaz que baxaba corriendo y entrugué-y pel picu. Punxo cara plasmu y díxome que taba pa otru llau y en direición contraria.
            El camín pel que diba enseguidina cruzaría la carretera´l Fitu y si siguía per elli llegaría al Bustacu. Como nun yera cosa dar la vuelta siguí'l paséu y completé un engorriosu percorríu circular pasando pel Fitu y baxando casi viesca a traviés hasta La Salgar y pela carretera a Bodes.
          Nun foi la mañana qu'esperaba y amás l'oxetivu col que salí de casa nun lu cumpliera y nun acababa esplicame'l porqué.
           Buscando información que me pudiere dar dalguna señal del mio despiste nun tardé en dame cuenta l'equivocu. Saliera de Bodes y pa subir al Moru'l llugar más indicáu ye Bode.
            Nun sólo aprendí un pocu de toponimia del conceyu Parres sinon  tamién que les rutes por fáciles que paezan hai que preparales convenientemente.
            El pueblín de Bode, casi a orielles del Sella, ta a unos dos kilómetros de Les Arriondes. Polo tanto la guapa villa parraguesa pue ser el puntu d'aniciu d'esta escursionina.
             Como'l mio tiempu nun yera muncho, la mio opción foi acercame en coche casi hasta'l pueblu.
          Pela carreterina de Fuentes y Sinariega, unos cientos de metros antes de Bode, con bon sitiu p'aparcar a mandrecha y  cerca d'una pista a manzorga que va a la casería La Valleya.
           Caminamos per una guapa viesca de carbayos y castañales y antes de llegar a la casería tomamos un camín a mandrecha que dempués d'atravesar un prau ponmos nuna pista que de siguío empieza a dexamos ver el cresteríu pol que llegaremos al vistosu picu Moru.
            Los nuesos güeyos van poder gociar de bones vistes de la mar, les xerres del Sueve y Escapa, los Picos, los montes d'Amieva, Ponga, Parres, Piloña, Nava,...Muncho más de lo qu'imaxinamos tando a quinientos cincuenta y picu metros d'altura...